میغان،دارالعلما و دار الشهدا

این وبلاگ اختصاص دارد به معرفی و بیان رخدادهای روستای میغان از توابع شهرستان شاهرود

میغان،دارالعلما و دار الشهدا

این وبلاگ اختصاص دارد به معرفی و بیان رخدادهای روستای میغان از توابع شهرستان شاهرود

افتتاح بوستان میغان و درختکاری در این بوستان

امروز با خبر شدم که فردا یعنی جمعه 22 اسفند قراره بوستان ملی میغان که مکانش پایین پای زورخانه ذوالفقاره با حضور فرماندار شهرستان شاهرود و همراهانشون افتتاح بشه،تو این مراسم قراره که طرح مرمت آسیاب قدیمی میغان هم آغاز بشه و همینطور از آسیاب تا بوستان نیز درختکاری بشه،شورای اسلامی و دهیاری روستا با همکاری دفتر خدمات و توسعه و پایگاه مقاومت امام خمینی(ره) قراره این طرح رو اجرا کنند.


از تمامی کسانی که علاقمند به آباد سازی هرچه بیشتر میغان و سرافرازی و سربلندی اون هستند دعوت میکنم که با حضورشون و کاشتن حتی یه درخت سهمی در آبادانی روستای عزیزمون داشته باشند.


انشاءالله عکسای این رخداد فرهنگی ورزشی رو هم براتون میذارم.


هر هفته یک ضرب المثل

سلام به همه عزیزان

خیلی وقت بود که ضرب المثل نذاشته بودم اما چند روز پیش که میخواستیم ناهار بخوریم (ناهارمون آغا(آقا) بود البته نمیدنم با کدوم یکی از غ یا ق ها درسته،یه غذای ساده که با آب و آرد و مقداری سچو می پزن که خیلی ترش و خوشمزست(البته تفننی خوبه ماهی یه بار مثلآ))مادربزرگم یه ضرب المثل گفت و منم همون ضرب المثل رو براتون میذارم:


اشکنه بخور تا بوم برو،غروت بخور تا شوم برو:


اشاره به کم انرژی بودن اشکنه و مقوی بودن کشک داره



راهپیمایی با شکوه 22 بهمن ماه در میغان

یوم الله  22 بهمن همانند سراسر کشور که یکپارچه فریاد اسلام خواهی و کفر ستیزی و استکبار ستیزی سر داده میشود در میغان نیز این طنین دلنشین سر داده شد و مردم میغان با حضور پر شور خود نشان دادند که همواره چون اوایل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده و از آرمان های نظام و انقلاب اسلامی تا پای جان حمایت خواهند کرد.

راهپیمایی از مسجد امام حسین (ع) آغاز و در مسجد جامع به اتمام رسید. در انتهای مراسم آقای اکبری ضمن تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان در مورد مسایل روز کشور صحبت کرده و سپس نماز جماعت نیز در مسجد جامع برگزار گردید.












تصاویر مربوط به جشن انقلاب جمعه 17 اسفند 93

سلام بر همه عزیزان:

امروز بالآخره تونستم تصاویری از جشن انقلاب که روز جمعه 17 اسفند در سالن ورزشی شهدای میغان برگزار شد پیدا کنم و به قولی که هفته پیش دادم البته با یه روز تآخیر عمل کنم،شرمنده که یخورده دیر شد:



















هر هفته یک ضرب المثل

از آتش خاکستر به عمل همیه:

از آدم فعال و پرکار فرزندی ساکت و آرام به عمل میاد،البته بیشتر به دوران بزرگسالی فرزند مربوط میشه در دوران کودکی فرزند مانند پدر و مادرش فعال پر جنب و جوش و پر انرژیه


سخن امام موسی کاظم (ع) نیز تآیید کننده این موضوع میباشد:

شایسته است که کودک به هنگام خردسالی بازیگوش باشد تا در بزرگ‌سالی صبور و شکیبا گردد.(مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، ص153)

برگزاری جشن انقلاب در میغان

به مناسبت فرا رسیدن ایام ا... دهه فجر شورای اسلامی روستا و دهیاری با همکاری پایگاه های مقاومت امام خمینی(ره) و زکیه و کانون فرهنگی هنری اخلاص و ایثار مسجد جامع اقدام به برگزاری جنگ شادی و جشن انقلاب در سالن ورزشی شهدای میغان نمودند و با وجود اینکه این برنامه برای بار اول در روستا انجام میگرفت و اطلاع رسانی مطلوبی هم صورت نپذیرفته بود با این حال اهالی روستا استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آوردند.

در این جشن برنامه های متنوعی اجرا شد که به شرح زیر می باشد:

1.تلاوت قرآن در آغاز برنامه توسط آقای سید حسین حبیبی

2.اجرای همگانی سرود جمهوری اسلامی ایران

3.مسابقه توپ و سبد که ویژه بانوان اجرا شد

4.اجرای نمایش ای کوتاه توسط پایگاه امام خمینی (ره)

5.مسابقه یافتن بچه(حدود 10 تا پسر بچه رو روی سن آوردن و 2 تا از پدرها هم اومدن و پدرها با چشم بسته باید پسر خودسونو از بین این 10 تا پیدا میکردن که در نهایت آقایان حسین نادری و سید جلال شمسایی این کار رو بخوبی انجام دادند و هدایایی به رسم یادبود دریافت کردند)

6.اجرای آهنگی در مورد پیامبر اکرم(ص)توسط آقای علیرضا صادقی

7.اجرای سرود ای ایران توسط پایگاه امام خمینی(ره)

8.خواندن دکلمه ای توسط2 تا از کوچولو های روستا

9.اجرای سرود برخیزید توسط گروه سرود مدرسه جماران

10.اجرای نمایشی توسط گروهی از شهرستان(نمایش گرگعلی و تست بازیگری)

11.در انتهای مراسم پذیرایی از افراد(شیر و کیک) به عمل آمد و همچنین نیز قرعه کشی از بین افراد حاضر در جلسه به عمل آمد و به 5 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه سکه پارسیان اهدا گردید.

عکسهای این مراسمو سعی میکنم تا آخر هفته براتون بذارم