میغان،دارالعلما و دار الشهدا

این وبلاگ اختصاص دارد به معرفی و بیان رخدادهای روستای میغان از توابع شهرستان شاهرود

میغان،دارالعلما و دار الشهدا

این وبلاگ اختصاص دارد به معرفی و بیان رخدادهای روستای میغان از توابع شهرستان شاهرود

مسابقات قرآنی روستاییان و عشایر استان سمنان در روستای میغان

این مسابقات با همکاری جهاد کشاورزی استان سمنان و کانون فرهنگی هنری اخلاص و ایثار مسجد جامع و پایگاه مقاومت امام خمینی (ره) و زکیه و دهیاری و شورای اسلامی میغان روز 14 بهمن در حسینیه کوچه بالا برگزار گردید.

در افتتاحیه مراسم حجت الاسلام جوانشیر که از مسئولین برگزاری این مسابقه قرآنی بودند عرض خوش آمد و خیر مقدم به شرکت کنندگان داشتند و سپس مسابقات قرائت برگزار شد. بعد از اقامه نماز و صرف ناهار نیز مراسم اختتامیه با قرائت قاری و حافظ روشندل ممتاز و بین المللی حاج احمد دباغ و اهدای جوایز توسط امام جمعه محترم و فرماندار شهرستان و جمعی از پدران شهدا انجام شد

لازم به دکر است که نفرات برگزیده این مسابقات به مرحله کشوری راه یافتند که از روستای میغان آقای محمد حسن خلیلی در رشته حفظ کل مقام سوم در کشور و آقای سید یوسف حسینی در رشته قرائت نیز مقام سوم در کشور را کسب کردند


















مراسمات دهه فجر در روستای میغان


انقلاب ما انفجار نور بود  امام خمینی(ره)

ایام الله دهه مبارک فجر یادآور خاطرات مردمان آزاد و بزرگ ایران عزیز و رشادت ها و دلاوری های آنها در مقابل جور و ستم غاصبان و ستمکاران است و هر ساله بزرگداشت این ایام فرخنده مایه فخر و مباهات مردم ماست در روستای میغان نیز مانند سایر نقاط کشور عزیزمان این ایام را به صورت های مختلف گرامی می دارند. اهم برنامه های اجرا شده در این دهه به شرح زیر است:

1-نواختن زنگ انقلاب و اجرای سرود جمهوری اسلامی و سرود های انقلابی در پایگاه ها و مذارس روستا(12 بهمن)


2-اجرای مسابقات قرآنی روستاییان و عشایر استان سمنان توسط جهاد کشاورزی استان با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا ، پایگاههای مقاومت امام خمینی (ره) و زکیه ، کانون فرهنگی هنری اخلاص و ایثار مسجد جامع و بانک کشاورزی روستا (14 بهمن)


3-غبار روبی گلزار های شهدای روستا توسط پایگاههای مقاومت امام خمینی (ره) و زکیه و دهیاری روستا (17 بهمن)


4 برگزاری مسابقات جام فجر توسط کانون فرهنگی هنری اخلاص و ایثار مسجد جامع و شورای ورزشی روستا(18 تا 22 بهمن)


5-بزرگداشت یاد و خاطره شهید محمد مهدوی (شهید انقلاب روستا در 21 بهمن 1357) و مادر گرامیشان (که تازه مرحوم شده بودند) و جشن انقلاب توسط  پایگاههای مقاومت امام خمینی (ره) و زکیه در مسجد جامع میغان(21 بهمن)


6-تکبیر و نور افشانی شب 22 بهمن ساعت 21


7- برگزاری با شکوه راهپیمایی 22 بهمن از مسجد امام حسین (ع) تا مسجد جامع و برگزاری نماز جماعت در مسجد جامع


 انشاءالله تصاویر برنامه های اجرا شده را در پست های بعدی قرار می دهم

برگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن روستائیان و عشایر سمنان در میغان

این دوره از مسابقات با شرکت  ۱۱۲ نفر از برادران و خواهران روستایی و عشایر و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، کمیته امداد، بانک کشاورزی، سپاه، بسیج، سازمان تعاون روستائی، امور عشایر، آموزش و پرورش، دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد و ... در روستای میغان شاهرود برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات دربخش برادران و در رشته حفظ کل محمد حسن خلیلی (میغان)، حفظ ۱۵ جزء ابوالفضل مهدی فر، قرائت سید یوسف حسینی  (میغان)و در بخش خواهران رشته مفاهیم عصمت محمدی، حفظ کل سمیه جعفری و حفظ ۱۵ جزء  زهرا جعفری (خواهران روشندل) حائز رتبه اول شدند.

نفرات برتر این دوره به مسابقات کشوری که ۲۱-۱۹ بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می شود اعزام خواهند شد.

در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات که با شرکت قاری روشندل برجسته کشوری حاج احمد دباغ برگزار شد، علاوه بر تقدیر از نفرات برتر هر رشته، از تعداد ۲۵ نفر برترین های روستایی و عشایری در زمینه های کشاورزی، فرهنگی، عقیدتی، علمی، ورزشی و ... نیز تجلیل شد.

مطالب بیشتر در پست های بعدی